MP37 "Pozytywka"
Let's play and learn together
Kochani Rodzice!!
Drogie Przedszkolaki!!!
Hello Kids!!

Informacja dla Rodziców, których dzieci uczęszczają na dodatkowy język angielski i rytmikę!!!

PROSIMY O WSTRZYMANIE SIĘ (do odwołania) od UISZCZANIA ODPŁATNOŚCI ZA III RATĘ ZAJĘĆ JĘZYKOWYCH I RYTMICZNYCH.

JAK TYLKO WRÓCIMY DO PRZEDSZKOLA - POWRÓCIMY DO ZAJĘĆ JĘZYKOWYCH Z ANGIELSKIEGO I RYTMIKI I WTEDY DOKONACIE PAŃSTWO ODPŁATNOŚCI TYLKO ZA TE ZAJĘCIA, KTÓRE SIĘ ODBĘDĄ.

O szczegółach będziemy informować na bieżąco..


W tym obecnie trudnym dla nas czasie zachęcamy do utrwalenia z dziećmi słownictwa po angielsku i pośpiewaniu po angielsku.

W naszej zakładce "Język angielski " Będę zamieszczać sukcesywnie propozycje piosenek i zabaw, związanych z tematyką kalendarza.
Prosimy zaglądajcie tu często, a znajdziecie tu pełno zabaw, linki do piosenek i utrwalenia słownictwa.Wszystkie one są łatwe do pokazywania i pośpiewania, a dzieci je wprost uwielbiają .
Nie zapomnimy również o kartach pracy dla chętnych.
Na początek kilka propozycji zabaw i zajęć ruchowo- muzycznych i zajęć z tematyką wiosenną- "It's Spring" oraz pogodą "What's the weather like"? zwierzęta na farmie "Animals on the farm" i Wielkanoc "Easter"

ZAPRASZAMY and ENJOY!!
Monika D.
Wielkanoc- Easter


Zbliża się Wielkanoc, dlatego dziś kilka piosenek i słówek związanych z tematyką świąteczną- Zachęcamy do posłuchania i wspólnej zabawy z dziećmi.

Piosenka FLUFFY BUNNY SONG tutaj

i następna propozycja muzyczna...dla również najmłodszych i starszych

B-U-N-N-Y | Easter Bunny Song for Kids | Bunny Song | The Kiboomers tutaj

There is a rabbit with a pink nose ,
floppy ears
and a fluffy tail and Bunny is his name-o
B- U- N- N -Y ( 3 razy )
and Bunny is his name- o ....

(przy kolejnej powtórce "zabieramy" w śpiewaniu kolejne litery z imienia BUNNY, a w miejsce nie śpiewanych głosek klaszczemy, tupiemy, pstrykamy palcami itd

a teraz kolejna , zabawna piosenka związana z Wielkanocą do posłuchania i potańczenia (nie tylko dla Wiercipięt)

Boom Chicka Boom 🐰 Easter Songs for Kids 🐰 Best Kids Songs 🐰 The Learning Station
tutaj


i na zakończenie zabaw z liczeniem Five Little Bunnies

Five Little Bunnies Song for Kids | Easter Bunny Song | Nursery Rhymes | The Kiboomers
tutaj


Poniżej kilka słówek po angielsku-związanych z Wielkanocą
a także link do poćwiczenia ich wymowy
link tutaj :

Słownictwo- Vocabulary

Easter- Wielkanoc
Easter egg- wielkanocne jajko (pisanka)
Easter breakfast- śniadanie wielkanocne
Esater bunny- zajączek wielkanocny
Esater lamb- baranek wielkanocny
Chick- pisklę, kurczaczek
basket- koszyk
blessed easter food- święconka
daffodil- żonkil
spring- wiosna
palm Sunday- Niedziela Palmowa
fast- post
Resurrection- Zmartwychwstanie
fluffy- puszysty
floppy - miękki



Animals on the Farm- Zwierzęta na wsi


Poznaj angielską wersję piosenki "Old MacDonald had a farm...tutaj

Old MacDonald had a farm, E-I-E-I-O.
And on that farm he had a dog, E-I-E-I-O.
With a woof-woof here and a woof-woof there Here a woof, there a woof, everywhere a woof-woof.
Old MacDonald had a farm, E-I-E-I-O.
Old MacDonald had a farm, E-I-E-I-O.
And on that farm he had a cow, E-I-E-I-O.
With a moo here and a moo there Here a moo, there a moo, everywhere a moo.
Old MacDonald had a farm, E-I-E-I-O.
Old MacDonald had a farm, E-I-E-I-O.
And on that farm he had a ducks, E-I-E-I-O.
With a quack-quack here and a quack-quack there Here a quack-quack, there a quack-quack, everywhere a quack-quack.
Old MacDonald had a farm, E-I-E-I-O.


Nauczymy się teraz nazw zwierząt na farmie po angielsku.
W wymowie pomoże nam link do filmiku tutaj

Vocabulary (słownictwo)
a cat, - kot
a dog,-pies
a duck,- kaczka
a cow- krowa
a sheep,- owca
a chicken,- kurczak
a rooster, - kogut
a pig , - świnia
a goose, -gęś
a turkey, - indyk
a horse, - koń
a donkey,- osioł
a goat,- koza
a rabbit- zając


"It's Springtime" Wiosna wokół


W tym wyjątkowym dla nas wszystkich czasie- pobawmy się wszyscy w oparciu o poznane już dzieciom - w przedszkolu- piosenki o tematyce wiosennej .Poniżej słowa piosenek i kilka zabaw w oparciu o nie .

„It’s Springtime” – zabawa z piosenką i nauka angielskiego

Na dywanie rozłożony jest niebieski arkusz formatu A3. Śpiewamy piosenkę i ilustrujemy jej treść przy pomocy obrazków zwierząt i roślin, które układamy na arkuszu, gdy pojawią się w piosence.(obrazki wycinamy z dziećmi z papieru, wcześniej rysujemy-(birds- ptaki, grass- trawa, flowers- kwiaty, bear- niedźwiedź)

It’s Springtime
(sł. Katarzyna Niemiec, muz. Gabriela Gąsior)

Birds are singing,
The grass is green.
Snow’s not hiding in between.
Flowers are blooming,
The bear is awake,
Guess the season and shake, shake, shake!
It’s springtime,
It’s springtime,
I can feel it in the air,
It’s springtime,
It’s springtime,
Colours, colours everywhere!

Słownictwo związane z tematem "Wiosna- spring"

spring- wiosna
rain- deszcz
wind- wiatr
sun - słońce
rainbow- tęcza
rabbit- zając
butterfly- motyl
nest- gniazdo
egg- jajko
chick- kurczak
boots- wysokie buty
jacket- kurtka

Zachęcam aby puszczać dzieciom słówka po angielsku z poniższego linku:
tutaj

oraz posłuchajmy piosenki o pobawmy się do piosenki
"Spring is here"
tutaj


How's the weather like?- Pogoda


"How's the weather like"- Jaka jest pogoda? - 
 
Możemy z dziećmi powtórzyć słownictwo związane z tematem pogody.

-Vocabulary: (słownictwo)
sun, flowers, umbrella, wellingtons, frog, nest, sunglasses,, flowers, kite and the weather- It's sunny, rainny, cloudy, foggy, cold, hot, warm, a lightning, a thunder, a rainbow.

Podpowiedzi do wymowy słów: tutaj

Do zaśpiewania i powtórzenia piosenka "How's the wather"? tutaj

oraz-piosenka "The sun comes up " tutaj
oraz piosenka o tęczy tutaj
i na koniec nasza ulubiona "Over the deep blue sea" tutaj

Wszystkie piosenki znamy i śpiewamy ale można je jeszcze utrwalić.
 Na zakończenie kilka kart pracy do wyboru z tematu POGODA- THE WEATHER

Zabawy ruchowe po angielsku Let's play together
W tym obecnie trudnym dla nas czasie zachęcamy do utrwalenia z dziećmi słownictwa po angielsku i pośpiewaniu po angielsku. Będziemy zamieszczać sukcesywnie propozycje piosenek i zabaw, związanych z tematyką kalendarza. Na początek kilka propozycji z wykorzystaniem Super Simple Songs.

Wszystkie one są łatwe do pokazywania i pośpiewania, a dzieci je wprost uwielbiają . Poniżej piosenki i linki do nich.

1. Piosenka na powitanie “Make a circle” piosenka do pobrania
tutaj

Time to make a circle (wszyscy łapią się za ręce, stojąc blisko siebie)
Make a circle, big big big. (powiększamy koło)
Small small small. (zmniejszamy koło)
Big big big. (powiększamy koło)
Make a circle, small small small. (zmniejszamy koło)
Hello hello hello. (machamy do siebie)

Make a circle, round and round.(chodzimy po kole trzymając się za ręce)
Round and round.
Round and round. (można zmienić kierunek)
Make a circle, round and round.
Hello hello hello. (machamy do siebie)

Make a circle, up up up. (trzymając się za ręce sięgamy wysoko)
Down down down. (pochylamy się do dołu)
Up up up. (trzymając się za ręce sięgamy wysoko)
Make a circle, down down down.(pochylamy się do dołu)
Now sit down.(siadamy).

2. Walking walking. piosenka do pobrania
tutaj

Walking walking. (chodzimy)
Hop hop hop. Hop hop hop. (podskoki)
Running running running. Running running running. (biegniemy)
Now let’s stop. Now let’s stop. (zatrzymujemy się)
Tiptoe tiptoe. Tiptoe tiptoe.(na paluszkach)
Jump jump jump. Jump jump jump. (skoki)
Swimming swimming swimming. (płyniemy)
Now let’s sleep. Now let’s sleep. (zasypiamy)

3. Na dobrą rozgrzewkę doskonała zabawa "PINOKIO" : In/out song - piosenka do pobrania
tutaj

Everybody in, (trzymają się za ręce, pomniejszamy koło)
everybody out, (powiększamy)
everybody turn around, (puszczamy ręce i obracamy się wokół własnej osi)
Everybody shout: hey! (wszyscy wołają Hej!)
Everybody ready, here we go, (maszerujemy w miejscu)
Let’s do The Pinocchio! (rysujemy w powietrzu nos Pinokia)
Right hand! Left hand! (wyciągamy prawą rękę! lewą!)
Right leg! Left leg! (wyciągamy prawą nogę, lewą!)
Chin up! (broda do góry)
Turn around! (obrót)
Sit down! (siadamy)

4. Hokey – Pokey- piosenka do pobrania
tutaj

You put right hand in, (prawa ręka do koła)
You put right hand out, (prawa ręka na zewnątrz)
You put t hand in, (prawa ręka do koła)
And you shake, shake, shake, shake, (potrząsamy)

And do the hokey pokey (bioderka na boki)
and you turn around (obrót wokół)
Everybody turn around! (obrót wokół)


5.In the jungle - piosenka do pobrania
tutaj

My śpiewamy z nieco uproszczoną melodią dwie pierwsze zwrotki:
In the jungle, the mighty jungle
The lion sleeps tonight.
In the jungle, the quiet jungle
The lion sleeps tonight.
Near the village, the peaceful village
The lion sleeps tonight.
Near the village, the peaceful village
The lion sleeps tonight.




Propozycje zabaw po angielsku
Poniżej propozycje ciekawych zabaw i zajęć ruchowych i muzycznych w oparciu o język angielski i proste słownictwo. Zachęcam do zapoznania się i wspólnej zabawy

1. Touch Green

Potrzebne będą: przedmioty codziennego użytku w różnych kolorach.

To prosta gra na poznanie kolorów. Mówimy “touch’” i podajemy konkretny kolor (np. “green”) a zadaniem dziecka jest znalezienie przedmiotu w wymienionym przez nas kolorze. Zabawę możemy modyfikować w dowolny sposób używając innych kategorii, np. kształtów (np. “touch something round”) lub części ciała (np. “touch your belly”)
2. Bingo

Potrzebne będą: kartka, kredki ewentualnie naklejki.

To dobra metoda nauki słówek zarówno dla dzieci, które nie potrafią jeszcze czytać, jak i dla tych starszych.

Przygotowujemy plansze (najlepiej kilka): na czystej kartce rysujemy 16 kratek pogrupowanych na 4 czwórki (po jednej grupie w każdym rogu). Możemy grupy odróżnić od siebie np. kolorem kratek. W pola wrysowujemy (dla starszych dzieci wpisujemy) różne proste obrazki np.: las, oko, miś, klocek, piłka itd. Dajemy dziecku kartkę i mówimy na głos zdania: “It’s an eye” albo “It’s a ball”. Dziecko zakreśla obrazki odpowiadające opisowi. Gdy zakreśli wszystkie cztery obrazki w jednej grupie, powinno zawołać Bingo!
3. Breakfast

Potrzebne będą: papier i kredki.

Prosimy dziecko, aby narysowało swoje ulubione śniadanie. Następnie nazywamy po angielsku wszystkie elementy rysunku. Potem “komponujemy” śniadanie dla innych członków rodziny, korzystając z nowego słownictwa i dodając kolejne nowe elementy. Ta zabawa może mieć kontynuację w świecie rzeczywistym: podczas codziennego przygotowania śniadania, angażujemy dziecko pytając, na przykład: Can you pass me some bread?; Would you like more milk? Can you help me?; I don’t like ham; With honey; Without butter; I’m fine, thank you.
Reklama, dzięki której rozwijamy redakcję
Kursy Helen Doron English – naturalna nauka języka angielskiego
Kursy Helen Doron to nauka przez angażującą zabawę i stymulację wielu zmysłów. Zajęcia prowadzone w całości po angielsku, małe grupy, zaangażowani nauczyciele - jedna z najskuteczniejszych metod nauki języka angielskiego!

Zobacz więcej
4. Hopscotch, czyli gra w klasy

Potrzebne będą: kreda, kawałek asfaltu, trochę świeżego powietrza.

Kto z nas nie zna gry w klasy! Dzisiejsze przedszkolaki też się w to bawią. Możemy grę w klasy połączyć w naukę liczenia po angielsku. Wystarczy, że dziecko będzie skakało przez pola, licząc w tym języku. Możemy też zmienić nieco reguły i narysować w polach różne proste obrazki. Dziecko, doskakując do wylosowanego pola, nazywa wszystkie obrazki mijane po drodze.
5. Twister

Potrzebne będą: gra Twister lub (do samodzielnego wykonania gry) plansza ze strzałką (szablony można znaleźć w internecie, można też wykorzystać tarczę zegara do nauki godzin), cerata lub folia, kolorowe markery do rysowania pól na macie.

Znana gra towarzyska może być bardzo pomocna w nauce języka angielskiego – zwłaszcza, że angażuje w zabawę całe ciało. A to dzieci lubią najbardziej! Można tę grę wykorzystać do nauki kolorów, czyli grać tak jak w klasycznego twistera, podając jedynie nazwy losowanych pól po angielsku (np. “Right hand on the yellow. Left foot on the blue”). Ale możemy również pod poszczególnymi kolorami na macie poukrywać obrazki (lub proste zagadki), które dzieci odkrywają w czasie zabawy. Możemy je poprzyklejać do pól na macie grzbietami do góry lub wykonać grę twister samodzielnie od samego początku. Świetna zabawa dla całej rodziny gwarantowana!

6. Body parts

Potrzebne będą: własne ciało, ewentualnie przylepne karteczki.

Uczymy się części ciała poprzez zabawę, dotykając ich u siebie i wypowiadając zdanie (np. “That’s my nose”). Zachęcamy do tego dziecko. Możemy to robić, posiłkując się piosenkami, dostępnymi w Internecie.

Następnie wprowadzamy karteczki (dla starszych dzieci), na których są wypisane różne części ciała po angielsku. Przylepiamy je do dziecka, a potem dziecko przylepia je do nas. Ale najlepszy moment zabawy, to ten, gdy celowo popełniamy błędy. Pokazujemy ucho, mówiąc “That’s my bum”. Wówczas dziecko, prawdopodobnie zwijając się ze śmiechu, poprawia nas “No! That’s your ear!”.

Przeczytaj także: Nauka języka obcego zwiększa rozmiar mózgu

7. Shopping list

Potrzebne będą: kartka papieru, kredki.

Jest to zabawa podobna do klasycznej obrazkowej listy zakupów sporządzanej wraz z dzieckiem, tyle że wzbogacona o angielskie słownictwo. Usiądźcie do stołu i wspólnie narysujcie listę zakupów. To świetna okazja, aby nauczyć się lub powtórzyć nazwy produktów. Następnie w sklepie prosicie dziecko, aby “odczytało” listę zakupów, nazywając obrazki.

Warto pamiętać, aby podczas sporządzania listy uwzględnić takie zakupowe potrzeby kilkulatka. Może być to też świetna okazja do rozmowy o tym, czego rodzina naprawdę potrzebuje, a co jest zbytkiem.

8. Mood calendar

Potrzebne będą: tablica i kreda.

Powieście w widocznym miejscu niewielką tablicę kredową. Narysujcie na niej tabelę podzieloną na dni tygodnia (Monday-Sunday). Dodajcie legendę, czyli buzie wyrażające emocje (mogą być wraz z opisem, ale niekoniecznie). Każdego dnia proście dziecko, aby narysowało buzię w rubryczce danego dnia tygodnia. Pomóżcie dzieciom, które nie potrafią jeszcze czytać, znaleźć odpowiednią rubryczkę. Zachęćcie je – najlepiej na własnym przykładzie – żeby powiedziało jak się dzisiaj czuje, np.: rodzic mówi: I feel happy. What about you?, dziecko odpowiada: I feel happy, too.

To doskonały sposób także na rozmowę o dziecięcych emocjach. Niekiedy, nawet dzieciom, łatwiej jest mówić o swoich uczuciach w obcym języku, bowiem zaangażowanie intelektualne dystansuje je wówczas do przeżywanych rozterek. W niedzielny wieczór możecie użyć tej tablicy, żeby porozmawiać o kończącym się tygodniu, jego smutkach i radościach i o tym, co się zmieniło w życiu dziecka. A w poniedziałek zmażcie tablicę i zacznijcie od nowa!

Kilka dodatkowych propozycji językowych zabaw z dzieckiem:

1. Body English – na małych karteczkach piszemy angielskie czasowniki. Po kolei wybieramy karteczkę z nazwą, np słówko ‘to eat’, i staramy się naśladować ruch podnoszenia łyżeczki do ust. Druga osoba powinna zgadnąć, o jakim czasowniku mowa.

2. Coloring dictation – drukujemy czarno-biały obrazek lub używamy zwykłej kolorowanki. Następnie podajemy nazwę konkretnego elementu z obrazka po angielsku i kolor. Dziecko powinno rozpoznać, którą część mamy na myśli, i pokolorować ją.

3. My first book – do tej zabawy będzie nam potrzebny niezapisany zeszyt, kredki, kolorowe magazyny i nożyczki.
Tworzymy krótką historię, którą chcielibyśmy przedstawić za pomocą rysunków. Zaczynamy np. od zdania ‘Kate gets up at 7 a.m’. (Kasia wstaje o 7-mej). Zadaniem dziecka jest narysowanie lub wycięcie zdjęć z gazet, tak, aby pokazać tę historię. Na koniec podpisujemy wszystkie elementy.

4. Funny shopping – angielskiego możemy się uczyć wszędzie! Zabierając dziecko na zakupy, możemy pokazywać mu nazwy pewnych produktów lub wyliczając nazwy owoców i warzyw poprosić o podanie ich z półki.

5. Touch Yellow – prosta gra na poznanie kolorów. Mówimy ‘touch’ i podajemy konkretny kolor a zadaniem dziecka jest znalezienie w domu przedmiotu w wymienionym przez nas kolorze. Zabawę możemy modyfikować w dowolny sposób używając innych kategorii, np. części ciała czy akcesoriów kuchennych.

6. English Travel – zabawa po angielsku, która zajmie dzieci na chwilę w czasie podróży. Przed wyjazdem przygotujmy na kartce nazwy różnych środków lokomocji, restauracje, boiska, itp. W tym celu warto wydrukować obrazki i podpisać je. Dziecko powinno zakreślać wszystkie elementy, które widzi.

7. Jumping Frog – rozłóżmy na dywanie kartki z cyframi. Pierwszy uczestnik staje na danej cyfrze (np. 3) a druga osoba wydaje komendę po angielsku (np ‘three plus 2’). Zadaniem pierwszej osoby jest przeskoczenie na kartkę z numerem 5.

Miłej zabawy MONIKA D.
Halloween na zajęciach z języka angielskiego

W ramach przybliżenia dzieciom tradycji w krajach anglojęzycznych- po raz kolejny Przedszkolaki bawiły się , podczas zajęć z języka angielskiego –na Balu Halloweenowym
Poznawaliśmy słownictwo angielskie związane z tematem Halloween np. pumpkin, ghost, monster, spider, bat,oraz piosenkę „Treat or trick”




Straaaaasznie śmieszne konkursy sportowe- z łowieniem jabłek, łapaniem pajączków i robieniem mumii zdominowały wspólne zabawy. Odbył się też konkurs na Halloweenowy strój i straaaszny odgłos, a także zabawa muzyczna z przechodzeniem po pajęczynie i bagnie z kartek. Zabawa zakończyła się wspólnymi tańcami i słodkim poczęstunkiem w myśl powiedzenia „Trick or treat”
.

Fruits and Vegetables- Let's learn together -zajęcia z j. angielskiego w gr VI


Nauka wielozmysłowego poznawania świata jest łatwa do zastosowania w przypadku nauki warzyw i owoców na zajęciach z j. angielskiego. Wykorzystaliśmy więc kilka zabaw do zapoznania dzieci z podstawowymi nazwami FRUITS and VEGETABLES.
1. „ What colour is your cucumber/tomato...?”, "How many oranges have you got?- nazywanie i rozpoznawanie nazw ,kolorów oraz przeliczanie w zakresie 10
2. Zabawa „Vegetables-basket and Fruits- basket”- zabawa ruchowa z elementami rozpoznawanie i nazywania owoców i warzyw.
3. Controlled practice.- zabawa "Boo is hungry"- zadaniem dzieci było wkladanie do koszyczka- tylko tych, które lubi BOO- ćwiczenie wyrażenia "I like, he likes.."
4. "What is missing"?- dzieci musiały rozpoznać jaki obrazek zmienił miejsce w szeregu lub zniknął.
5."Magic box"- rozpoznawanie owoców i warzyw za pomocą dotyku oraz kolejna zabawa "What's in your mouth"?- nazywanie owoców i warzyw z zamkniętymi oczami i smakowanie.

Zabawy były doskonałym wprowadzeniem do następnego tematu- omawianie treści opowiadania, "The Very Hungry Caterpillar" - Erica Carle, książki, bogatej w słownictwo związane z tematem owoce, warzywa, słodkości i jedzenie- oczywiście w języku angielskim.



"Spring is coming"- zajęcia z j. angielskiego w gr VI

Na dworze coraz cieplej, a więc powoli możemy wprowadzać przedszkolaków w tematykę wiosenną. Z tej okazji przygotowałam propozycję zajęć j. angielskiego dla grupy dzieci 5-cio letnich Scenariusz zmodyfikowałam połączeniem słownictwa dotyczącego tematu " W marcu jak w garncu" i słownictwa związanego z tematem "How's the weather like"- pogoda - dostosowując słownictwo i zabawy do możliwości i umiejętności dzieci 5- cio letnich.
Zabawy językowe rozpoczęliśmy Rozgrzewką językową: przywitanie z pacynką, wyrażanie swojego samopoczucia: how are you today?, piosenka na rozgrzewkę: The Hokey Pokey.

Zajęcia wspomagaliśmy o uzupełnienie Kalendarza Przedszkolaka-w oparciu o słownictwo związane z dniami tygodnia, porą roku i ubraniami dzieci na wiosnę- również w języku angielskim- co czynimy każdego dnia w przedszkolu. Następnie dzieci poznały nowe slownictwo związane z tematem "Spring is coming.."

Vocabulary: sun, flowers, umbrella, wellingtons, frog, nest, sunglasses, stork, flowers, kite and the weather- It's sunny, rainny, cloudy, foggy, cold, hot, warm, a lightning, a thunder, a rainbow.
Nasze zabawy językowe zakończyła praca plastyczna- "W marcu jak w garncu"- poprzedzona wyjaśnieniem znaczenia przysłowia.




Zajęcia z j. angielskiego w gr.II i V


Grupa II i V żegnała się z tematyką zimową przy piosence "Mittens song" kliknij w link do piosenki - dzieci utrwaliły nie tylko popularne komendy jak: "clap your hands", "stomp your feet", "tap your nose", "turn around", ale także kolory. Dzieci rozwijały umiejętność pracy w grupach, świetnie radziły sobie z wykonywaniem zadań.


"I'm a little Snowman." - zabawy językowe z językiem angielskim

Piosenki "I'm a little Snowman" oraz "Snowflakes" stanowiły kanwę zabaw językowych na naszych zajęciach z języka angielskiego. Dzieci zapoznały się z piosenkami, dzięki którym utrwaliły angielskie słownictwo związane z zimą - "a snowman, snowflakes, It's snowing, It's cold, winter" oraz z częściami ciała " my eyes, my ears, two hands, a nose".
Ponadto wspólnie przeliczaliśmy z użyciem liczebników głównych a także powtórzyliśmy niektóre wyrażenia związane z ubraniami na zimę " mittens, a scarf,a hat".
Nasze zajęcia poprzedziło uzupełnienie Kalendarza Przedszkolaka o słowa związane z nazwą miesiąca, pory roku i dnia tygodnia- również po angielsku. Zajęcia zakończyły się wspólnym ubieraniem własnych bałwanków wraz z opisem ubioru i kolorów- również po angielsku.
Nie zabrakło również improwizacji ruchowych, z wykorzystaniem kolorowych chusteczek- do piosenki "Snowflakes".